Na kterou akci se chystáte?

20.9 WAXAHATCHEE (usa), ALLISON CRUTCHFIELD (usa) (4)
57%(4)
21.9 KRYPTS (fin), JUPITERIAN (bra), LACK OF SUN (cz/sk) (2)
29%(2)
23.9 NEŽFALEŠ (cz), SUPERTESLA (cz), LOUTY (cz) (1)
14%(1)

OTEVÍRACÍ DOBA . OPENING HOURS

Klub je otevřen pouze ve dnech koncertů. Jejich aktuální seznam vždy najdete v sekci PROGRAM. U každé akce je uveden záčatek vystoupení.

Všeobecně ale platí:
Neděle - Čtvrtek: 19.00 - 24.00
Pátek - Sobota: 19.00 - 01.00

Pozor, konce živé hudby je ve 22.00! Děkujeme, že chodíte včas.

.

The club is only open on concerts day. You can always find a current list of shows in the PROGRAME section. Each event has the start time written there.

But generally:
Sunday - Thursday: 19.00 - 24.00
Friday - Saturday: 19.00 - 01.00

Attention, live music finishes at 22.00! Thank you for coming on time.

KAPACITA . CAPACITY

Kapacita klubu je 180 osob.
Míst k sezení cca 35 .

.

Capacity of the club is 180 people.
There is seating for roughly 35 people.

REZERVACE VSTUPENEK . TICKET RESERVATIONS

Vstupenky si můžete rezervovat v sekci PROGRAM a to u každého koncertu příslušným tlačitkem. Automatická odpověď bude obsahovat potřebné informace.

.

You can reserve the tickets in the PROGRAME section, each show has its own button. An automatic email containing all the informations you need, will be sent out to you.

INFORMACE PRO KAPELY . INFORMATIONS FOR THE BANDS

Vážení muzikanti!
Budeme moc rádi, když v našem klubu vystoupíte, my jako klub ale koncerty neorganizujeme, prostor pouze pronajímáme promotérum - lidem, kteří se o své akce kompletně postarají, zajistí druhou kapelu, propagaci, vybirání vstupného atd. Samozřejmě není problém, pokud byste měli zájem si koncert zorganizovat jako kapela sami, v případě zájmu ihned poskytneme podrobnější informace.

.

Dear bands and booking agencies!
If you want to play at our club, you must have a local promoter, that will take care of your accommodation, catering and promotion. The organizer of the event is responsioble for its promotion. And we are really sorry, but it is beyond our possibillities to search for the right promoter for you or send out any lists of contacts, thanx for understanding.

NOVINÁŘSKÉ AKREDITACE . PRESS PASSES

Žádosti o novinářské akreditace můžete zasílat přímo organizátorovi akce (odkaz je uveden u každého jednotlivého koncertu) anebo nám na email agent. Vaši žádost ihned přepošleme odovědné osobě.

.

Request for press passes need to be sent to the promoter of the event (link is written below each gig-info) or send it to us agent and we will forward it immediately to the liable person.

TECHNICKÉ PARAMETRY KLUBU . TECHNICAL SPECIFICATIONS

Stage 6x4 m (2,5 m hight).
Mix SOUNDCRAFT - LX7- II, 24/4/2 (24 channels).
PA - 4x Martin Audio ICT500 - full range 4KW, 2 bass boxes.
Amplifiers Crown - K2, CE2000, Master processor Ultra-Drive Pro DCX2496.
4 way monitor system / 31 EQ.
Microphones SM52, SM57, SM58, AKG D4 for drums, 10 DI boxes.
5 Compressores.
No mixtable for lights.
No gates for drums.

HISTORIE . HISTORY

"Sedmička" je o toleranci, prostoru a lidech, kteří chtějí dělat věci pro pocit.

Ač se to zdá neuvěřitelné, Klub 007 Strahov patří k "nejdéle sloužícím" hudebním klubům v Praze. A v posledních letech i jednoznačně nejaktivnějším, co se týká koncertní nabídky umělců z celého světa. Není výjimkou, když hudební skupiny z USA či ze západní Evropy výslovně požadují, aby jejich turné zahrnovalo i zastávku na "Sedmičce", častokrát jí dávají přednost i před většími sály. Po zániku klubu Bunkr je totiž klub 007 dlouhodobě jediným pražským koncertním místem, které dává prostor progresivní hudbě. S jistou nadsázkou je tak možné tvrdit, že díky ?Sedmičce? mají mladí hudební fanoušci z celého Česka příležitost být konfrontováni s aktuálním děním v zahraničí.

Klub 007 Strahov vznikl na kolejích ČVUT v roce 1969 v suterénu bloku 7. Během následujících let se v něm vystřídalo mnoho studentů z celého Československa, kteří se o klub v době studií na ČVUT starali, a přes které se převalily vlny FOLKU, JAZZROCKU, DISCA, PUNKU, NOVÉ VLNY, včetně Járy Cimrmana, Hany Hegerové a prvního vystoupení Visacího zámku. Vysokoškolským klubům obecně se tehdy dostávalo díky akademické půdě více svobody, nicméně režim přesto neponechával nic náhodě, program klubu byl pečlivě monitorován a za diskotéky, v nichž nepřevládaly hity umělců východního bloku, bylo vedení klubu v roce 1986 odstraněno. Na základě konkurzu se na Sedmičku dostala skupinka lidí z právě vznikajícího Radia Strahov, která odmítala nabízenou dramaturgii neškodného disco clubu a za pomoci např. Jiřího Černého, Jana Rejžka nebo Josefa Vlčka si razila vlastní cestu. Hrály tu kapely, které se staly základními kameny českého (nejen) rocku: Laura a její tygři, Už jsme doma, Garáž, Psí vojáci, Dunaj, Krausberry, kapely tzv. Pražské nezávislé scény, Švihadlo a další. Klub byl ale i scénou pro divadla Vizita a Nejhodnější medvídci či folkové písničkáře Vladimíra Mertu a Dagmar Andrtovou-Voňkovou. Své filmové pokusy tu uváděl student z "vody" Bohdan Sláma.

Není divu, že klub s takovou reputací se v listopadu 1989 stal na Strahově nonstop centrem revoltujících studentů Stavební fakulty ČVUT. Probíhaly v něm diskuse, koncerty, i natáčení živé desky Jaroslava Hutky.

Po listopadu 1989 se Klub 007 stal výrazným integrujícím bodem nekomerční hudby z celého Česka. Pro jeho návštěvníky byl typický aktivní postoj k trávení volného času, přímo na ?Sedmičce? vznikaly hudební skupiny, specializované časopisy, dokonce i malá hudební vydavatelství.

"Sedmička" se otevřela celé řadě hudebních stylů - vedle kytarové hudby se zde začalo objevovat reggae, později hip-hop či ska. To už se věhlas klubu roznesl po celé Evropě a koncert na "Sedmičce" se tak pro řadu umělců stal prestižní záležitostí. Inspirující a přátelská atmosféra klubu, kde snad nikdy nedošlo k žádným násilnostem, dala vzniknout celé řadě formací - a řada z nich více než úspěšně navazuje na dědictví slavných jmen z přelomu 80. a 90. let. Není náhodou, že dva ze tří posledních vítězů prestižních cen Anděl v kategorii "alternativní hudba" (skupiny OTK a Ememvoodoopöká) považují za svou domovskou scénu právě klub 007. Koncem roku 1989 začaly na strahovské Sedmičce vystupovat skupiny jakési třetí generace pražského punku. Akutní otrava, Na ex, Gumový prase, Kritická situace. Pro členy těchto kapel bylo něco typické - čím dál tím méně byli ovlivněni klasickými punk-rockovými představiteli typu UK Subs, The Exploited či GBH. Daleko více se inspirovali novým trendem v punku, který dostal v druhé polovině osmdesátých let přívlastek "hardcore". Hardcore punk jako takový začal být celosvětově populární zejména poté, co ho na přelomu osmdesátých a devadesátých let s velkým nadšením - pro mnohé velmi překvapivým - přijalo publikum do té doby striktně zaměřené na tvrdší odnože heavy metalu. Tento fakt, v souvislosti s uvolněním cenzury a otevřením veškerého importu do Československa, mohl znamenat jen jediné - vytvoření scény, sdružující příslušníky nové identity mládeže.

Pro československou mládež první poloviny devadesátých let, a to i pro tuto její novou součást zvanou "hardcoristi", byl typický jednoznačně aktivní postoj k trávení volného času. Ten se projevoval tím, že lidé nejen že zakládali desítky kapel, organizovali koncerty či vydávali fanziny, ale zároveň se živě zajímali o aktivitu druhých a nesměli chybět nikde, kde se něco dělo. V důsledku otevření hranic mohly najednou do republiky přijet tolik populární a mnohdy i idolizované hudební modly.

Zejména v Praze okamžitě vyvstala přirozená potřeba jakéhosi integrujícího bodu, místa, kde by se příznivci tohoto stylu a této muziky mohli scházet. Jedna z nejaktivnějších větví scény, skupina lidí soustředěných kolem kapel Kritická situace, Akutní otrava a Zelení kanibalové, začala v Praze od června 1990 pravidelně organizovat koncerty zahraničích skupin. Samozřejmě hned od začátku se objevila idea naleznutí místa, nejlépe klubu, kde by hardcore byl kmenovým a prioritním žánrem. V počáteční fázi proběhly vlivem naprosté nezkušenosti v oboru i pokusy takto orientovat klasické zaběhnuté sály, jako KD Barikádníku ve Strašnicích či tehdejší Dům Kovoprůmyslu na Smíchově, samozřejmě neúspěšně. Když podobně neslavně skončila i aktivita v tehdy se rozbíhajícím Rock Café, začalo organizátorům HC akcí docházet, že klub, ve kterém vystupují bez problémů jejich vlastní soubory, má dostatečnou kapacitu i na koncert zahraničních skupin a že mírné technické nedostatky jsou již v současné době řešitelné. V březnu 1991 se na koncertě Kritické situace v Ústí nad Labem její členové náhodně setkali se zvukařem Pavlem "Kuře" Hejčem, který jim nabídl pomoc s koncerty na strahovské sedmičce a přesvědčil je o tom, že technická realizace takového koncertu nebude žádný problém, natož ostuda. Záměr vyšel - Sedmička se stala baštou hardcore punku a všech příbuzných odnoží. Před klubem vyrostla skateboardová mini-rampa, takzvané účko, v klubu bylo možno zakoupit fanziny, nahrané kazety, trička apod. Jak to tak bývá, nic nevydrží na vrcholu věčně. Od roku 1997 značně poklesl zájem o hardcore, který se projevil zejména rapidním snížením návštěvnosti na HC koncertech. Ostatní kluby a sály pomalu, ale jistě přecházely na nové trendy, k nimž přidat přívlastek "hudební" je značně kontroverzní - rave, techno, house. Možná i proto, že dramaturgické linie klubu se takřka nedotkla vlna taneční hudby, zůstávala "Sedmička" i nadále místem, kde se neobjevovaly žádné drogy.

Souběžně s hardcorem se na Sedmičce vyvíjel další velký fenomén tohoto místa - ska / reggae / dub / folk, často mixovaný i s vlivy punku. Přijelo zahrát velké množství zahraničních skupin tohoto stylu, například NEW YORK SKA JAZZ ENSEMBLE, SKAOS, TOASTERS, LES EJECTES, SKALATONS, SKARFACE, DR.RING DING, POLEMIC, SKALATONS atd.atd. Domovskými DJs se pak po koncertech či na samostatných "skaparádách" stali oblíbení RUDE BOY RHYTM. Postupně se také začali objevovat české ska formace, mnohé z nich velmi úspěšně fungují i v dnešní době, např. FAST FOOD, CHANCERS, FIDEL CASTRO, VERTIGO, GREEN SMATROLL atd.

V novém tisíciletí v klubu i nadále probíhají hudební aktivity všech možných žánrů a stylů, od punku, hadrcoru a rocku, přes ska, reggae, folk, hip hop až po indie pop či akustické koncerty. Zejména hip hopoví DJs (ORION, WICH, EACH, TRAFIK atd.) plnili v posledních letech každou sobotu klub až po okraj. Tyto večery se staly na hip hopové scéně naprostou klasikou.

Mnoho různých promotérských "agentur" (v úvozovkách proto, že se jedná o vždy naprosto alernativní, undergroundové party mladých lidí) organizuje v klubu koncerty českých i zahraničních kapel a zásadně se tak podílí na existenci Sedmičky. Často za cenu vlastní finanční ztráty, vkládají veškerou svou snahu, čas a práci propagaci a péči o kapely. Sedmička prostě stále žije!

.

Unique place for underground music and art.

Club actually began in 1969! Since that it always was and is a place for underground music and activities - strictly. Until 1987 of course the students were taking care of the club and of course with many problems, due to heavy communist era. Different independent folk, jazz, new wave, acoustic music, "discos" etc. were happening here. The place survived very complicated times and during the velvet revolution it was important meeting point for all kinds of discussions, chats and readings. After 1989 punk and hardcore generation took place in writing history of this special space. Borders were finally open and many foreign bands went on. Since now, hundreds of bands and artists played and performed, from punk, rock, hardcore over ska, reggae, jungle, electro to folk, acoustic music, indie, new wave etc. Many promoters during this period was hard-working organizing and taking care of the bands. Thanx them and thanx the club crew - 007 still rocks!

Official owner is ČVUT, student association, which administrates the whole campus. Recent operator Ivo Kucera is renting the verge since early 90ties, the contract is reconditioned every year, usually without any complication. He is the heart of the club, working and working as nobody can imagine. Without him, the club would be probably long time gone. All the working crew is at 007 club like "at home", living for this place. As many club´s friends and helpers. This is the special atmosphere, the special energy, the special family thing about Klub 007 Strahov. The community is very strong and it is kind of changing througout different time periods, but the soul remains. Supporting independent live music and acts, strictly anti-main-stream, mostly D.I.Y. The club was never touched by techno, house, rave "discos" and maybe thanx this, was never "contaminated" by chemical drugs. Huge hard core scene boom was in 90´s, also ska community found its home there, straight edge crew as well, punk rockers and psychobilly crowd loves 007, indie music fans come often, live-electro music and also hip hop Saturday´s parties were for years big and greatly visited classic. Music diversity is basic 007 domain.